AlsDatMaarGoedKomt.reismee.nl

Los Angeles

Dag 20

Los Angeles

Vandaag staat een bezoek aan de Universal Studio's in Hollywood op het programma. Maar eerst ontbijten, het Chinese ontbijt blijkt een karig hapje te zijn het vult de maag nauwelijks maar we moeten het er voorlopig mee doen. We rijden via de 710 en de 101 naar Universal Studio's. We zijn mooi op tijd en kunnen vlot doorlopen. We kopen een Front of Line-pass en één All you can eat-pass want op dat hapje van vanmorgen kunnen we niet leven. Een bezoek aan Universal Studio's is bij het binnenkomen al een feest, prachtige decors, muziek en een aantal grote shows die continu doorlopen. We kiezen eerst voor de studio tour, een rit langs de studio's waar alle bekende televisieseries en sommige films worden opgenomen, series zoals CSI, 24, Bones,Desperate Housewifes etc. En films zoals Jaws, King Kong, The Grinz, Jurassic Park 1,2,3,en ze zijn nu bezig met deel 4. onderweg ontmoeten o.a. Jaws en King Kong en rijden door de opgebouwde filmsets. In het treintje waar we mee rondrijden worden scenes getoond waarin de set te herkennen is. Het verbaasd ons dat er zoveel sets op een relatief kleine oppervlakte staan. Leuk om te zien vooral met de filmbeelden erbij. Het is te veel om alle bijzonderheden van zo'n dag te verwoorden, maar hoogtepunten waren het bezoek aan Termenator 2 in 3D, Shrek in 4D, de Special effects show en voor ons de show Waterworld met acteurs uit bekende series die momenteel in Nederland op TV zijn te zien. Een spectaculaire show rond de film Waterworld het is een feest om naar te kijken. Alles kan en gaat kapot er zijn grote explosies en er komt een gezonde doses aan humor in voor. Tussentijds brengen we nog een bezoek aan House of horror (waar ze me de stuipen op het lijf wisten te jagen)John hand zijn vuist al klaar voor elk raar beest dat hem zou bespringen, de Blues Brothers waren er ook en volgens mij zouden het nog best wel eens de echte geweest kunnen zijn ook. We sluiten de dag af met een drankje in het Hardrock café en melden ons rond 21uur weer in Chinatown. Om de dag door te nemen drinken we nog een kleintje in lounche bar van het hotel waar ze alles optuigen voor twee gasten (rare jongens die Chinezen) Oh ja, de All you can eat-pass is door ons volledig benut maar dat hadden jullie al geraden. ALL YOU CAN EAT!!!!

Hylke en Gé

Geweldig om alles nog een keer samen met jullie te beleven. Fijn dat jullie zo genoten hebben van alles. Heb een goede vlucht en we zien jullie binnekort weer in 't heitelan.

Weia

Ook wij wensen jullie een goede vlucht terug naar huis!!!
Groetjes Henk, Weia en Bram