AlsDatMaarGoedKomt.reismee.nl

Dag 1: Als dat maar goed komt

Na een slopende vlucht van ongeveer 13 uur landen we dan eindelijk in Lima. Om half zeven 's avonds plaatselijke tijdkomen we aan en hebben hettijdsverschil van 8 uren met Nederland tussentijds ook nog weggewerkt. We zijn dus al eventjes onderweg en hopen snel in het hotel een biertje te kunnen scoren. In de ontvangsthalstaat iemand met ons naambordje en brengt ons met een taxi naar het hotel. Tenminste dat was wat er beschreven stond in ons 56 pagina dikke reisdocument. Na een half uur wachten waren we het zat hoewel een Peruaan een uur te laat ook nog op tijd vindtbesluiten we op eigen houtje een taxi te nemen en richting hotel te gaan.Nu hebben wij in Nederland verkeerslichten, belijning, voorrang, etc. dat hebben ze in Lima ook maar ze doen er eenvoudigweg niet aan. Op twee rijbanen staan zo vier auto's naast elkaar en maar claxoneren de brutaalste wint. Met 80 op een kruispunt afrijden en van tevoren claxoneren dat je eraan komt werkt ook niet echt maarhet is wel spectaculair. Misschien is er daaromzo ontzettend veel politie op de been. Na een half uurworden we bij ons hotel afgezet en bellen aan,er gaat een soort luik open en de man vraagt wat we komen doen. 'Er is voor ons gereserveerd' melden we netjes in ons bestespaans en geloof mij dat is niet best. De man kijkt bedenkelijk en vraagt hoe we heten, na het noemen van onze naam kijkt de man nu zorgelijk na het uitleggen en het laten zien van eenfoto van zijn eigen hotelkamerkijkt de man alleen nog maar verbaasd!! Ons spaans is te gebrekkig om tot een goed gesprek te komen dus dan maar vragen naar internet waarmee we contact kunnen zoeken met onze tourleider. Deze laat na een paar stevige vloeken blijken dat er hier en daar wat mis is gegaan. Daar zit je dan. Gelukkig mochten we nog even blijven en na een halfuur kregen we het bevrijdende telefoontje dat er een ander hotel geregeld was, of we dit even konden voorschieten en de taxi ook??

Uiteindelijk belanden we in hetprachtig El Condado Hotelin dewijk Miraflores. De slaap voorbij trekken we de wijkin en treffen een buitengewoon bruisend uitgaansleven aanwaar zelfs om 11uur plaatselijke tijd de kinderen nog gewoon op straat lopen, helaas lopen daar ook zwevers en bedelaars bij. Toch is onze eerste indruk dat de Peruaan een vriendelijk en hartelijk mens is.

Hoe het morgen komt??? Wij weten het in ieder geval niet. Maar begrijpen doen we het wel we willen graag eenvakantie met hier en daar wat avontuur laten we dan maar zeggen dat de kop eraf is.

A&J

Anneke

Met hilarische foutjes bedoelde ik natuurlijk wel jullie gekkigheidjes! Niet foutjes van anderen, maar jullie zijn er en hebben nog niet op straat hoeven slapen.
Vind het wel een typisch begin voor een vakantie voor jullie sdus ben benieuwd naar de rest! Succes daar!

Rens en Syro

We missen jullie nu al en we hebben nog twee vliegtuigjes gekocht gister zodat we nu met jullie er in door de kamer vliegen. En de volgende keer willen we graag mee op avontuur.

R: oe isji la la la!
S: doei koekeloei oliebollen!

linda/lilo

Haha dit word weer lachen gieren brullen! Have fun en verheug mij alweer op het volgende verhaal!

mam

Het zal ook weer niet, kan het wel eens "normaal"gaan bij jullie.

Hopelijk verloopt de rest ietsje beter georganiseerd. Geniet er lekker van.

Dikke tut

marloes

Haha, jeetje, avontuurlijk is het zeker al!! Veel plezier en ben stiekem alvast benieuwd naar het volgende verhaal!

weia

Wat een begin van jullie reis, ben benieuwd hoe dit verder zal verlopen, de kop is er af en later heb je weer een prachtig verhaal te vertellen. Wij kijken weer uit naar het volgende verhaal, alvast veel plezier!

henk

Buenos Dias,

De kop is eraf, nu de rest nog. Let op: Maniana betekent letterlijk morgen, maar als iemand dat tegen jullie zegt gaat het niet meer gebeuren. Onthoudt een paar van die leuke Spaanse vloeken, leuk voor in de kantine.

Thea

Nou, dat begint lekker! Het is in ieder geval avontuurlijker dan een reisje met de zonnebloem.
Enjoy!

Tirza

Hej Andries en John,

Hahah dat klinkt als een interessant begin! Dat belooft wat voor de rest van de reis! Ik ben erg benieuwd naar wat jullie allemaal gaan beleven!

Zijn jullie trouwens ook van plan om de zon´s opgang te gaan zin op de machu pichu? Zo ja, een uur van te voren bij de trein staan is niet vroeg genoeg! Wij hebben vorig jaar 2h in de rij moeten staan en hebben hem daarom net gemist:S Maar dat weet jullie reisleider vast ook wel;).

En hebben jullie ook wat tijd voor jezelf om lima te ontdekken? Volgens mij is er elke dag om 12h, bij het paleis in het centrum, de wissel van de wacht. Erg leuk om te zien!

Verder had ik nog een vraagje aan john. Toen ik in Peru was heb ik daar een mutsje gekocht op een markt in Cusco. Ik was helemaal gek op het ding, maar ben hem helaas tijdens het stappen een keer kwijt geraakt:( Heel erg jammer. Zou jij voor mij misschien zo'n mutsje mee willen nemen? PLEASE... Je zou me er heel blij mee maken:D. Het is een heel vrolijk gekleurd mutsje. Er staat wel een foto van op facebook bij mijn foto's van Zuid Amerika.

Nou ik wens jullie nog super veel plezier!! Lekker genieten.

Groetjes