AlsDatMaarGoedKomt.reismee.nl

Arequipa - Chivay - Puno

Netjes op tijd worden we afgehaald bij ons hotel blijkt dat er geen ruimte is voor twee koffers. Koffer rood (Jacquelien.) beland op het dak en we proberen Arequipa te verlaten direct merken we al dat er een, wat later een Canadees bleek te zijn, opgefokt manneke aan boord zit. Het duurt dan ook niet lang of de man bemoeid zich ermee. Gezellig. We rijden naar 4910 meter hoogte waar we omringd worden door lama's. Als we de touringcar verlaten lukt het stilstaan primamaar een stukje lopen valt niet mee,we happen naar lucht.De route brengt ons naar Colca Canyon, naar Chivay,eenmaal in Chivay aangekomen moeten we bekennen dat dit is wat we zoeken. Een klein dorp waar de mensen in de traditionele klederdracht rondlopen. Niet alleen het dorp is klein maar ook de mensen met hun donkere en verweerde gezichten zijn klein. De klederdracht is prachtig. 's Middags gaan we naar dehot springsbuiten het dorp en laten ons in het 38 graden warme water zakken met een biertje in de hand. 's Avondsgaan we naar een show met muziek en dans en wie is weer depineut................, juist Andries. We etenAlpaca en drinken de traditionele drank pisco sour, een sterk goedje waar je haar weer van gaat groeien. Na zo'n drankje wordt je wat makkelijk en heb ik me laten strikken om mee te doen aan een dans met een Peruaanse.Om een lang verhaal kort te maken ik beland uiteindelijk onder de rokken van de dame terecht. Nu heeft mij aardige zoon dit vastgelegd zonder mijn toestemming, publicatie heb ik hem verboden! De volgende morgen worden we om 5.30uur wakker en ontbijten in een steenkoude zaal om vervolgens de vlucht van de condor teaanschouwen. Zowel de rit door de canyon, 2 uur over hobbelige wegen, als het zien opstijgen van de condors uit het dal is indrukwekkend.Later op de dag verlaten we de groep en maken ons op voor detrip van 6 uren richting Puno om inThe Walk onInn terecht te komen. Morgen Titicacameer. (we hebben nog steeds last van de hoogte alles moet in een lager tempo anders moet je het bezuren.)

Thea

Hé Andries enJohn, leuk om jullie belevenissen te volgen. Dus Andries, binnenkort komt Robert ten Brink ook in Stiens langs om je een fijne Kerst te bezorgen.
Kijk uit naar jullie volgende verhaal!

Bea

Hey John, luister jij nog naar je vader?? NEE toch ;-))

Nog heel veel genieten en mooie foto´s erop blijven zetten hoor. HAVE FUN

Anneke

Klinkt weer goed! Ben ook erg benieuwd naar die foto!
O en pap, een stiefmama in Peru lijkt me erg leuk maar wel een beetje duur en onhandig. Misschien kan je toch beter iets dichter bij huis zoeken?

Veel plezier nog daar en geniet van al het moois!!

Jacquelien

Erg grappig weer...

Mijn koffer heeft al meer mee gemaakt, ook dit kan hij hebben...

Wel grappig @Bea, John luistert misschien wel evengoed naar zijn papa als naar zijn mama....

Ik ben benieuwd of dat filmpje wereld kundig word gemaakt,

Heel veel plezier heren

Weia

Hé Andries, als jouw haar zo lang is als jouw gras, dan kom je als een langharige hippie terug, misschien wel samen met een kleine Peruaanse. Jullie beleven weer heel veel dingen en een prachtige foto van jouw met de eagle, geniet ervan!!!!

Gé

Hoi John en Andries,
Zo lang als jullie zijn,dan steek je daar met kop en schouders boven iedereen uit(lijkt mij ook wel eens lekker),dan vraag je er ook om om eruit gepikt te worden.
Weer eens wat anders dan de CSL-kantine.
Geniet ze.

Koos

Dit worden spannende weken. Jullie blog zal vanavond onderwerp zijn bij de fitness. Veel plezier!