AlsDatMaarGoedKomt.reismee.nl

Puno - La Paz ( Bolivia )

Vandaag een reisdag. We worden 's ochtends om 07:00 opgehaald bij ons hotel door een taxi die ons naar een bussen terminal brengt voor onze lange reis naar La Paz. Nog snel een sticker en een stempel halen t.w.v. 1 Sol om mee te mogen op deze reis. Na een paar snelle en behendige acties weten we voorin de bus te belanden een lekker plekje met extra beenruimte en een groot raam om niks te hoeven missen van de trip. Maar helaas.... Iedereen had het al gezien behalve wij.... Je zitplaats werd bepaald door het stoelnummer wat vermeld stond op onze voucher Crap! We werden van onze plek gehaald en belanden uiteraard helemaal achterin de bus. Daar ontmoeten we 2 Nederlandse dames die een reis maken op de bonnefooi door Peru/Bolivia al met al dus toch gezellig achterin de bus.

Salir la frontera comer con gusto bla bla bla moeilijk... kortom we verstonden er geen bal van maar we hadden de grensovergang bereikt Yes! We krijgen snel uitleg over de route die we moeten volgen en verlaten de bus. Hier belanden we in een lange rij om onze stempel te ontvangen voor het verlaten van Peru. Hier en daar werd er luid geschreeuwd en geprobeerd voor te dringen door de Peruanen omdat ze anders bang waren niet op tijd te komen voor de WK kwalificatie wedstrijd tussen Bolivia - Peru. We ontvangen uiteinderijk onze stempel van Bolivia en we mogen het land in. Na dat we de grens gepasseerd zijn verandert het wegdek onmiddellijk in een soort ‘'Dirt road' en al vrij snel worden we verzocht door het personeel van de bus om de bus te verlaten i.v.m. het gewicht om het bakbeest door een enorme kuil te rijden. We komen na ongeveer 20 minuten aan in het prachtige en kleurrijke Copacabana wat ons gelijk aanstaat. De groep word opgesplitst en na een half uurtje vertrekken we met onze nieuwe bus richting La Paz. Na een goede 3 kwartier rijden komen we in een klein dorpje dat gescheiden wordt door het Titicacameer. Wederom moeten we de bus uit om over het meer te komen. De bus werd over het meer getransporteerd op een enorme pond wat best grappig is om te zien. Wij varen er rustig langs op met een klein bootje. We mogen weer instijgen en rijden verder naar La Paz.

Eindelijk aangekomen in deze giga stad melden wij ons bij ‘'Madness' om alvast de maten door te geven voor het tenue van ons avontuur van morgen...MOUNTAINBIKEN!! We lopen nog een stukje eten nog even wat kijken nog de laatste minuten van de wedstrijd en gaan lang uit op bed om ons mentaal voor te bereiden. DIT WORD GENIAAL!!

Gerard

Klinkt weer super... Wat was nou de eindstand van de wedstrijd dan?

Ingrid

Alweer een week op pad! Veel plezier bij het MB en uitkiekn he! X

Anneke

Ok, ben ik de enige die opmerkt dat de organisatie van de mountenbike tour "MADNESS" heet???? Mmmhhh... Succes, break a leg, toy toy toy en alle geluk die jullie kunnen gebruiken. Het wordt vast onwijs gaaf! Heb er wel zin in om mee te gaan, maar na die moutenbike trip in Italie denk ik niet dat jullie me mee zouden willen.... heel heel heel veel plezier!!

Rens

Opa en john ik mis juli nog steets veel plesier in bolivia en juli gaan wel weer na peroe om het kintje van tom het kadotje te geve heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Syro

ik vind de foto's heel mooi vooral van de vogel en die gekke menneer met die pet, (hij moest 3x kijken voor hij zag dat het opa was) en een dikke knuffel geven voor opa andries en john.

Thea

Als jullie deze trip op de fiets overleven is de rest van de reis een makkie.
Veel plezier en wees voorzichtig!

Bea & Henk

Jammer geen foto's van deze trip.

En hopelijk hebben jullie het MB overleeft, idd Anneke wie doet dat nu met Madness????

Nog heel veel plezier, lekker genieten van jullie vrije dag en daarna een goeie reis met de nachtbus.