AlsDatMaarGoedKomt.reismee.nl

Grand Canyon

Dag 4

Na veel gedoe eindelijk internet, dus pakken we de draad weer op.

Grand Canyon.

Na een rit van 5 minuten komen we aan bij het Grand Canyon NP. We troffen een aardige rancher bij de entree die na een knipoog van John een campground voor ons wist te regelen. Aan de mensen die er geweest zijn hoef ik niets meer uit te leggen, voor de mensen die er nog nooit geweest zijn: GEWELDIG. Kippenvel. John zag zelfs iemand huilen bij de aanblik van dit wonder. Ook wij waren onder de indruk en hebben eerst enkele foto's gemaakt en zijn toen door gereden naar onze Campground, Desert View. Hier hebben we een plaats gereserveerd en zijn toen teruggereden naar de village. In het bezoekerscentrum bleek dat we lopend de Canyon in en besloten om één van de trials te volgen. Het werd de South Kaibab trail. Een tocht van 2.5 kilometer langs de wand van de Canyon. Onderweg waren een tiental mensen bezig het pad te fatsoeneren, 10 uren per dag en alle stenen en gravel werd met de hand of kruiwagen naar beneden gebracht. De route was geweldig, ondanks de hitte de moeite waard. Eenmaal beneden kwam het besef dat je ook weer naar boven moet, voor mij een slopende tocht terwijl John fluitend om zich heen zat te kijken en foto's maakte. De shuttlebus bracht ons weer naar het bezoekerscentrum waar we snel de camper in doken om bij de airco te kunnen zitten. Nog even wat inkopen doen en toen terug naar Desert View. 's Avonds de zonsondergang bekeken, een prachtig gezicht . John maakt snel vrienden zo ook nu en voor dat hij het wist liep hij met het Nieuwe Testamant onder de arm. Later nog kennis gemaakt met een Zuid Afrikaans stel (zij was van Friese komaf maar sprak de taal niet meer) en al snel kwam het gesprek op ... voetbal. Terug bij de camper nog een kampvuurtje gemaakt, biertje gedronken en een kleine regenbui gehad .co

Gé

jaaa opa,dan helpt dat uurtje fitnessen met je pols elke donderdag ook niet veel ,als je ook weer omhoog moet.Door jullie foto,s en verhalen zijn wij ook weer even in de states.veel plezier.groetjes Hylke en Gé.