AlsDatMaarGoedKomt.reismee.nl

Grand Canyon - Monument Valley

Dag 5

Grand Canyon - Monument Valley

Bij de Grand Canyon hebben we net de zonsopgang gemist maar dat mocht de pret niet drukken, indrukwekkend was het toch wel. We besloten om niet meer te gaan slapen en na een ontbijtje zijn we vertrokken richting Cameron. De rit daar naartoe was prachtig. Bij Tuba City hebben we een bakje koffie gedronken. Na de koffie kon John de verleiding niet weerstaan en nam de grootste Coke die er te krijgen was 'gewoon omdat het kan'. Volgens mij heeft hij al met al een uur nodig gehad om het ding weg te werken. We rijden door naar Kayenta en slaan af richting Monument Valley in de staat Utha. En opnieuw treffen we een landschap aan dat indruk maakt, we verbazen ons erover hoe verschillend de landschappen zijn die we tot nu toe hebben gezien. Ieder op zijn eigen wijze indrukwekkend , groots maar vooral heel erg mooi. Eerst een bezoek brengen aan het infocentrum, en daar ging het mis. Als twee cowboys lopen we weer naar buiten met beide een echte Stetson op het hoofd. Omdat we toch al in de stemming waren ontbrak het paardrijden er alleen nog aan en wat wil, je kon op een paard een trail door Monument Valley maken. Een wens van cowboy John gaat in vervulling dus wij te paard. Anderhalf uur werden we rondgeleid door Dwayne een Navajo indiaan die honderd uit praatte over zijn volk, de rituelen, de planten met hun bijzondere krachten en zijn vriendin met onderweg zijn monotone gezang zoals we dat van de indianen kennen. Prachtig wat een belevenis. John werd al gauw John Wayne genoemd en bleek een natuurtalent te zijn engenoot met volle teugen, hijkon er geen genoeg van krijgen. Na dit spektakel op naar de campground in Gouldings. En weer zitten we in een prachtig omgeving aan een biertje en aan de sparerib. Want wat eet een echte cowboy na een lange dag, steak of sparerib.

Howdy.

Martijn

Ziet er goed uit mannen :D Veel plezier nog!

gr Martijn

Weia

Geweldig jullie verhalen weer te lezen. Ik kom weer helemaal in de stemming. Heb je ook spierpijn van het paardrijden gekregen Andries en hoe bevalt jullie de camper?
Dit berichtje komt vanuit Brugge in Belgie,
Henk, Weia en Bram