AlsDatMaarGoedKomt.reismee.nl

Page - Bryce Canyon NP

Dag 8

Wahweap - Bryce Canyon

Als je bij Wahweap (Page) bent ben je nog geen 10 mile verwijdert van de Horseshoe Bent, een kronkel van de Colorado River in de vorm van een hoefijzer. En omdat buren en vrienden er ook geweest zijn mochten wij niet achterblijven. Echter kregen we tijdens het wachten op onze gids bij de Antelope Canyon het verhaal te horen dat afgelopen zaterdagiemand uit Europa dacht over een richeltje te moeten springen, de wind hem te pakken kreeg en vervolgens naar beneden is gevallen. Een val van ongeveer 200meter met dodelijke afloop. Maar goed, toch even kijken, foto maken en weer weg. Wel weer heel erg mooi hoor maar ook erg warm, water meenemen. We pakken het schema weer op en rijden terug naar Page en volgen de 89 in noordelijke richting naar Kanab. Hier treffen we nog een 'echt' cowboydorp aan. Veel mannen dragen hier nog cowboyhoeden en het hele dorp ademt de sfeer van het (wilde)westen, de huizen en winkels zijn allemaal in die stijl gebouwd. Het dorp eert zijn filmsterren langs de trottoirs staan borden met foto's met daaropin welke films men zoal meegespeeld heeft. Een gezellig dorp, dus duiken we een eetcafé in waar we bediend worden door cowgirls compleet met holster en pistool. Nog even langs het postkantoor, hier krijgen we in het voorbijgaan de laatste roddels nog te horen en zoeken de camper weer op om verder te trekken.Na 80 mile kom je aan in Bryce Canyon NP. Bij het binnenrijden van het gebied worden we weer overvallen door het bijzonder karakter van de rotsen. Dus stoppen en foto's maken, maar halverwege de klim langs de fotoroute, zoals die genoemd wordt, begon het stevig te regen en er zatnog maar één ding op en dat was terug naar de camper en opzoek naar een campground. Dit werd uiteindelijk, na wat omzwerven in het NP zelf,Rubby's Inn.En ook hier weer de sfeer van het wilde westen.Slapen in een van de tien Tipi's is hier eenmogelijkheid. Wij slapen in de camper met de airco aan.

Hylke en Gé

adembenemend antelope -en bryce canyon.
Hebben jullie de legende van de hoodoo's nog meegekregen?
O,ja Andries ,ze misten je vanmorgen bij de HEMA!!!!
Blijf vooral schrijven.groeten