AlsDatMaarGoedKomt.reismee.nl

Bryce Canyon - Capitol Reef NP

Dag 9

Bryce Canyon - Capitol Reef NP

Vanmorgen wat huishoudelijke taken verricht en een rondje gelopen over het park bij Ruby's Inn met aan de overkant een ranch waar vooral veel souvenirs te koop zijn. Met de camper Bryce Canyon bezocht en aldaar besloten om een trail te lopen: De Navajo Trail een prachtige tocht door het verrassend mooie Bryce Canyon. Nat bezweet kwamen we weer boven en om even bij te komen hebben we de kop maar onder het koude water gehouden. Eerder hadden we al besloten om van ons schema af te wijken en we kiezen de route richting noord-oosten. We volgen de 12 op weg naar Capitol Reef NP. Wat een geweldige route om te rijden John en ik zijn het er dan ook snel over eens dat dit tot nu toe de mooiste route is die we hebben gereden. Soms was het zo stijl dat de camper het nog maar net kon doen. Het hoogste punt lag op 9600ft en wat een uitzicht geweldig. Soms ook spannend want een meter naast de weg begon aan beide zijden gelijk de afgrond, geen hekken niks. Prachtige route met schitterende vergezichten en verrassende rotsformaties. We zijn dan ook regelmatig gestopt om foto's te maken. In Escalante nog even tanken want met dat klimmen gebruikt de camper ook het nodige, een bak koffie en weer verder benieuwd naar wat er nog meer te genieten valt. Uiteindelijk strijken we neer op een prachtige campground voorbij Boulder midden in de bossen met het gevaar een beer tegen het lijf te lopen. Singeltree heet de campground. Binnenrijden, envelope met geld in de bus doen en kampvuur maken en wat vlees op de bqq. We genieten weer volop

Anneke

zo zie je maar weer dat de geplande route niet altijd de mooiste hoeft te zijn.
En hoe kan het ook anders: jullie weten er weer precies het goede weggetje uit te pikken.

Lekker genieten!

Kus, Anneke