AlsDatMaarGoedKomt.reismee.nl

Zion NP

Dag 12

Zion NP.

Onze derde dag bij Zion NP. Deze dag stond niet in de planning maar omdat hier een prachtige route naar de Narrows is en we gisteren een rustdag hebben gehad, moest er vandaag wat actie ondernomen worden. Dus met de shuttelbus naar het park en daar overstappen in de bus die ons na een halfuur rijden bij de The Tempel of Sinawava afzette. Vanaf hier is het nog een 10min lopen en dan gaat het pad over in water. De Narrows is een trail die voor 90% door het water wordt afgelegd. Je loopt tegen de stroom in, de door steile bergwanden omgeven beek in, de bodem is bedekt met stenen en het is dan ook verstandig om een lange stok mee te nemen om de bodem mee af te kunnen tasten. Soms komt het water tot je enkel en als je verder de Narrows in gaat komt het zelfs tot aan borsthoogte. John heeft zelf stukken moeten zwemmen. De doorgang wordt steeds nauwer en doordat het water zo krachtig stroomt is het soms een hele strijd om overeind te blijven en dat in combinatie met de stenen op de bodem levert soms komische momenten op. John en ik kunnen trots zijn want we zijn zover gelopen tot we echt niet verder konden. We stranden in een zijtak bij een waterval met aan beide kanten steilerotsen die zo glad waren dat we er onmogelijk bij op komen klimmen. Hier besluiten we dan ook om het pad weer terug te nemen. Al met al hebben we 15.1 mijl ploeterend door het water afgelegd. Op een gegeven moment was het tussen twee rotsen zo diep dat John bijna koppie onder ging. Probleem was de rugzak met het fototoestel, maar dat liep gelukkig goed af. Een prachtige route die bij het startpunt veel mensen trekt maar waar je aan het eind een enkeling tegenkomt. Het water was met dit warme weer zeker geen straf. Mocht u dit ooit van plan zijn te gaan doen, neem droge kleren mee in een plastic zak. Wij stonden al druppend bij de bushalte te wachten voor de terugrit richting RV Park Springdale. Volgens ons de warmste dag uit onze tour, dus na het eten even zwemmen en douchen en dan tijd voor een lekker koud biertje. (Dit gebied staat bekend als de meest bezochte locatie voor bergbeklimmers en tijdens de busrit naar Narrows hebben we ze boven zien staan en geloof mij dat was HOOG. Voor de mensen met lef is daar boven een smal pad (3 - 4 ft.) met zeer steile hellingen, en ja hoor eerst al bij de Horseshoe Bent en nu, nog geen week geleden, is hier ook iemand naar beneden gevallen. Maar wij gaan morgen ons geluk beproeven in LAS VEGAS!! Als we niet meer thuis komen zijn we of heel erg rijk of, en dat zal eerder het geval zijn, STRAATARM.

W'll let you know.

Arjen

He John, heb je ook eerst weer een kwartier met je kleine teen gevoeld of het water te koud was, haha? Jullie zijn als diehards natuurlijk weer helemaal tot het eind gelopen. Weer geweldige foto's! We houden morgen de telefoon standby voor het geval we het saldo op jullie bankrekening moeten aanvullen...

weia

Wat hebben jullie prachtige foto's gemaakt!
Dat wordt straks een heel projekt om de foto's te verwerken, maar dan beleef je vakantie nog een keer!!!
Groetjes Weia

Anneke

Foto's en verhalen zijn weer super!

kus, Anneke.

Bea

nou heel veel succes dan maar in Las Vegas en we zullen aan de verhalen wel lezen hoe het afgelopen is.

Bart

Good luck! Zet voor mij maar 100$ op zwart :P