AlsDatMaarGoedKomt.reismee.nl

Springdale - LAS VEGAS!!!

Dag 13

Sprindale - LAS VEGAS!!

We verlaten het prachtige Springdale, alles is hier zo netjes en schoon en de huizen en winkels zien er keurig uit, het dorp lijkt wel helemaal nieuw. En weer valt het op dat de Amerikanen zich aan de regels houden, als je met een ijsje de bus instapt heb je pech,dan wacht je maar op de volgende bus of je neemt afscheid van je ijsco maar ja dat doe je met dit warme weer ook niet. We gaan op weg naar Las Vegas. Na een rit van een paar uur doemt in de verte de gokstad op. Met nog 15 mijl te gaan en in de verte de contouren van Las Vegas dachten we nog: is dit het? maar eenmaal in Vegas weet je niet wat je ziet. We hebben de Interstate 15 gevolgd die door Las Vegas loopt en zijn aan het einde de Las Vegas Boulevard op gereden terug naar het noorden. En dan rijdt je langs al die imposante casino's. Het is heet en druk in Las Vegas. De trottoirs zijn, ondanks een temperatuur van rond de 50graden, overbevolkt en het wemelt van de auto's. Vliegtuigen en helikopters vliegen af en aan. Je komt ogen tekort. John vindt het geweldig en roept om de haverklap: 'Jeetje moet je kijken man, where in Vegas man' Zelf vind ik het wel indrukwekkend maar weet niet goed of ik het mooi vindt of juist afschuwelijk. We hadden al besloten om een motel of hotel te nemen en stranden in het Royal Resort. De belangrijkste spullen halen we uit de camper en dumpen we in de hotelkamer. Nog even opfrissen en we zijn er klaar voor. Maar wat een hitte, om de verkoeling op te zoeken lopen we van winkel naar winkel en van casino naar casino. Hier draaien de airco's op volle toeren. Overal langs de weg verkopers van gekoeld water maar ook zwervers die soms in de volle zon smeken om wat geld. Het contrast met de glitter en glimmer van Las Vegas is groot. De casino's puilen uit, er wordt kapitalen verdient. We eten ergens wat en John neemt een chinees gelukskoekje mee,op het briefje staat vermeldt ' You will take a chance in the near future, and WIN!!' . Laten we er dan maar eens een tientje tegenaan gooien. John zijn voorliefde voor de Mustang en Camarro is bij een ieder bekend en wat wil, je kan door het spelen op een éénarmige bandiet een werkelijk prachtige Camarro winnen. De Camarro is het niet geworden maar de voorspelling van het gelukskoekje is deels uitgekomen we liepen met een brede glimlach weer naar buiten. We lopen de Casino's af en je valt van de ene verbazing in de andere. Wat een weelde en een pracht. Kastelen, gondels, achtbanen, vuurwerk en natuurlijk het prachtige waterorgel voor de Balaggio, waar zich honderden mensen rond de vijver hebben verzameld om het spektakel te kunnen zien. Het is te veel om hier te beschrijven. Om 23.55 uur ploffen we op ons bed neer met een vreemd maar voldaan gevoel. Terwijl wij in slaap vallen draait Vegas nog op volle toeren door. Morgen nog wat winkels bekijken en dan door richting Yosimite NP.

Arjen

Ik was na een paar dagen radiostilte al bang dat de verdiensten een beetje tegen waren gevallen en dat jullie zelf aan het bedelen waren geslagen, maar dat valt mee... Voor de variatie wel aardig om ook eens in zo'n stad te zijn natuurlijk!

Bart

Ik wil ook naar VEGASSSSS!!!
John?! Je had de Stratosphere tower (hoge toren op het eind van "The Strip") op gemoeten!! Drie achtbanen op 300m hoogte! Was echt voor jou geweest!

JJ

super mannen!! moet een enorme ervaring zijn lijkt mij... ff off topic, zijn de basiself van komende seizoen al bekend coach;)!!