AlsDatMaarGoedKomt.reismee.nl

Yosimite – San Francisco

Dag 16

Yosimite - San Francisco

We verlaten Crane Flat in het Yosimite NP zonder een beer gezien te hebben. We hebben ze in de verte wel gehoord, mensen begonnen midden in de nacht te schreeuwen om ze te verjagen, maar het werd ons helaas niet gegund . Na het ontbijt op weg naar San Francisco, iets waar ik naar uit kijk en mijn interesse heeft want is er nog iets te vinden van het Flower Power tijdperk? Het rijden naar maar vooral in San Francisco is goed te doen dankzij de Mc Nally 2010(dank aan H&W) We rijden na het betalen van de tol over de Bay Bridge en zijn dan al snel bij Candlestick RV Park. Een saaie en dure campground die nog maar net genoeg ruimte biedt om de camper kwijt te raken je staat hier in een lange rij geparkeerd op het asfalt. Voordeel is wel dat de shuttlebus van het park je met regelmaat naar China Town wil brengen. De link is snel gelegd, want de eigenaar is een Chinees (handige jongens). Eerst internetten en dan met de bus naar California Street. Zonder plattegrond kom je niet ver dus John draagt zorg voor richting en tijd want om 22.00uur worden we weer op hetzelfde punt opgehaald . We springen spontaan op een Cabel Car, of we even 5 dollar willen betalen. Al hangend aan de car zoeken we het geld bij elkaar, halsbrekende toeren halen we uit om de dollars bij elkaar te zoeken uit onze broekzakken, hebben we eindelijk genoeg geld slaat de Cable Car vast en kunnen we weer uitstappen: 'a free ride guys' zegt de Cableman lachend. Het is lastig lopen in SF, het hoogteverschil tussen de straten is hier enorm en het is klimmen en klauteren. Maar wat een mooie stad. Rond Union Square gebeurd het allemaal. We verkennen de stad al lopend en besluiten morgen onze slag te slaan in de winkels. Eerst wat eten bij Ted's steakhouse, ondertussen vliegen politieauto's en brandweerwagens ons voorbij, het schijnt hier gewoon te zijn niemand kijkt er echt nog van op. De bus brengt ons weer netjes terug bij Candlestick. Morgen doen we nog een dag SF met een bezoek aan Pier 39.