AlsDatMaarGoedKomt.reismee.nl

San Francisco

Dag 17

San Francisco

's Morgens wordt ik verrast door John die met cadeautjes aan komt vanwege mijn 51ste verjaardag. Een prachtige kaart van dochter Anneke met daarbij een kaart door Rens gemaakt, van John krijg ik een tegoedbon om te besteden in San Francisco. 's Nachts, zijn er ook al diverse smsjes binnen gekomen met felicitaties. Wat een mooi begin van de dag. Voor het park is een groot stadion waar zich wat mensen hebben verzameld, met opgepimpte auto's en waar de bass van de muziek op voluit staat, waar je eigenlijk normaal met een grote boog omheen zou lopen maar John en ik zijn in een goede bui en besluiten bij de mannen vol met tattoos en ijzerwerk om hun nek te gaan kijken. De mannen hebben zich verzameld voor het maken van foto's voor de hoes van hun nieuwe album. Hoe ze heten ben ik vergeten. John noemt ze de Homey's. Terug op het park gaan we met de shuttlebus de stad in. Dat San Francisco een geweldige stad is wordt maar weer eens bevestigd alhoewel de lange broek aan moet vanwege de frisse wind. Het is zaterdag en het is druk in SF. 's Morgens hebben we de route doorgesproken en we kopen bij onze Chineese vrienden een ticket voor de Cable Car en reizen vrolijk door de stad richting Fishermans Wharf. Wat een drukte maar wel gezellig. Het barst hier van de straatmuzikanten en eten en drinken is hier geen probleem. Op naar Pier 39 waar we een goed zicht hebben op Alcatraz en op de zeeleeuwen die daar in de zon liggen te luieren. Ruiken doen ze wel dus nemen we wat foto's en besluiten ergens een bak koffie te drinken. Maar dat valt nog niet mee want winkels zijn er zat maar het zijn hoofdzakelijk allemaal giftshops. Je kijkt je ogen uit en de tijd vliegt voorbij, koffiedrinken verandert al snel in middageten. Na het eten lopen richting Golden Gate Bridge maar duiken halverwege een café in waar een bluesband ons weet te boeien. Na een lekker biertje pakken we de route weer op en naderen de Golden Gate genoeg om foto's te maken. Hierna wordt het tijd om mijn tegoedbon te gebruiken en belanden bij Rasputin Music om mijn verzameling cd's aan te vullen. Een muziekwinkel van vier verdiepingen, het is dat John zegt dat we door moeten anders had ik daar nog uren kunnen rondneuzen. John koopt aan de overkant nog een vest en voor de rest slenteren we door de stad en gebruiken daarbij de Cable Car waar nodig. Opeens bedenken we ons dat we wel even bij de Applestore langs kunnen gaan en ja, éénmaal binnen weet je niet wat je ziet. Honderden mensen die zich vergapen aan de nieuwe I-Phone, de I-Pad, etc. Alles werkt en mag gebruikt worden. Het wemelt van de beveiliging en de Appleboys nemen alle tijd voor je. Boven is een speciale hoek ingericht in de vorm van een bioscoop waar uitleg geven wordt over het werken met een I-Phone. De mogelijkheden zijn legio en vergt studie vooraf. We genieten nog even van de stad en melden ons op tijd bij het ophaalpunt, of moet ik zeggen: afhaalpunt want het zijn tenslotte Chinezen. Jammer we hadden nog wel een paar dagen willen blijven maar het schema laat niets meer toe. We denken het meegemaakt te hebben al was het maar een dun vleugje: de sfeer uit de Flower Power tijd.

Willem

Wat een prachtige verhalen! Stiekem ben ik erg jaloers dat ik daar nu ook niet zit.
Dus John nu eindelijk je I-phone of toch nog even wachten?

Bart Stienstra

Van harte Andries!
Ik hoop en neem aan dat jullie Highway 1 van SF naar LA nemen! Dit is echt een fantastische route om te rijden en heel mooi uitzicht over "The Big Blue"! Als jullie deze route nemen tank dan voor dat je bij de kust aan komt want vanaf daar wordt het erg duur en als je al langs de kust rijdt is er nog maar 1 tankstation onderweg waar de prijzen er ook niet om liegen!
Good luck!
PS: Er is maar 1 zekerheidje in de basis elf komend seizoen JJ en dat is John ;-) Je weet ook wie de coach is: Do the math :P

Simone

Waaauuwww, leuk om jullie verhalen te lees. En zo vreemd, wij hebben het net allemaal meegemaakt en maken het nu nog eens mee. Helaas vliegen wij morgen alweer terug. Na meer dan 5 weken best moeilijk, we zijn hier inmiddels zo thuis. We wensen jullie nog heel veel plezier en geniet ervan.

X Simone en Wim uit Chino CA